Знай свої права: куди звертатись за захистом прав?
Законодавство
України захищає права споживачів, а куди саме потрібно звертатися за захистом
своїх прав у різних випадках – розповідаємо нижче.
У
випадках, якщо продавець не використовує касовий апарат та/або не забезпечено
можливість здійснення безготівкових розрахунків відповідно до чинного
законодавства, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби.
Повідомити
про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає
законодавство, можна Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на
сайті Уповноваженого є спеціальна форма - https://mova-ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya
Порушення
у сфері надання фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а
саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals#
Для
надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при
купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні
послуг – звертайтесь до
Держпродспоживслужби та її територіальних органів, зокрема – до Головного управління Держпродспоживслужби в
Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ,
контактні телефони 0342-511389, 528398.
Водночас
зазначаємо, що для захисту свої законних прав ви можете звернутись до суду.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів»
споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з
порушенням їх прав. Зараз це розповсюджений досвід в європейських країнах.
Суди
працюють без обмеження їх функцій в умовах воєнного стану задля недопущення
обмеження конституційного права особи на судовий захист.