Відбулося друге засідання Ради з питань внутрішньо переміщених осіб
За відносно короткий
період Рогатинська громада стала для
людей, які покинули свої домівки через активні бойові дії, прихистком. Хтось знайшов тут новий дім і
вирішив залишитись, інтегруватися в громаду. Безумовно, це - новий досвід для
краю, який не лише спонукає з розумінням ставиться до викликів, що випали на
долю цих людей, але й залучити ВПО до
вирішення місцевих питань, почути їхнє бачення на поточну ситуацію. З цією метою було створено Раду з питань
внутрішньо переміщених осіб, яка діє при виконавчому комітеті Рогатинської
міської ради.
Днями відбулося її друге засідання. Захід проходив під
головуванням заступника міського голови Івана Красійчука за участі представників Благодійної
організації "Благодійний фонд
«Рокада» Івано-Франківськ". В активному діалозі присутні обговорили питання, які порушувалися
на попередньому засіданні ради, відтак ознайомились з проведеною роботою щодо кожного із них. А зокрема, було надано інформацію стосовно:
· працевлаштування ВПО;
· роботи освіти, головно – влаштування дітей із сімей внутрішньо переміщених
осіб у дошкільні заклади, відновлення роботи дитячих садків, підвозу
дітей до гімназій, ліцеїв;
· соціального захисту, грошових компенсацій від
держави тощо.
Як свідчить статистика, від
початку повномасштабного вторгнення у громаді
зареєстровано 3274 особи, більш як чотири сотні з
них - залишились у нашому краї За
послугами до служби зайнятості звернулося 49 внутрішньо переміщених осіб, але тільки 7 із них працевлаштувались у
зв’язку із низькою заробітною платою в
нашому регіоні.
Після минулого засідання міська рада звернулася до
Рогатинського відділу центру зайнятості надати
актуальні сьогодні пропозиції та вакансії для працевлаштування
переселенців на місцевих підприємствах.
Інформація станом на 05.07.2023 р. Термінові вакансії:
Посада
|
Організація
|
заробітна плата
/ грн.
|
Менеджер із
збуту
|
ФОП Карчевич О.Л.
|
10 000,00
|
Продавець
продовольчих товарів
|
АТБ Маркек, Супермаркет Комора
|
10 000,00
|
Швачка
|
ФОП Земляний Ю.А.
|
10 000,00
|
Обвалювальник
м’яса
|
ТзОВ «Рогатинський м̓ясокомбінат»
|
15 000,00
|
Кухар
|
ФОП Цимбаліста Г.В.
|
7 000,00
|
Робітник з комплексного обслуговування й ремонту
будинків
|
Рогатинський ліцей
«Гімназія імені Володимира Великого»
|
6700,00
|
Сестра медична
|
ФОП Макота Н М
|
7 000, 00
|
Слюсар-ремонтник
|
ТзОВ «Скло-Пак»
|
12 000,00
|
Бармен
|
ФОП Країнська Б.Г.,ФОП Московчук С.М.,
ФОП Цимбаліста Г.В.
|
12 000,00
|
Помічник кухаря
|
ФОП Країнська Б.Г., ФОП Московчук С.М.
|
12 000,00
|
Лаборант
|
ТзОВ «Галпласт»
|
10 000,00
|
Бухгалтер
|
Філія ТзОВ
"Захід-Агро МХП" Воскресинцівський елеватор"
|
10 000,00
|
Майстер зміни
|
ТОВ " Голд Дроп -України"
|
10
000,00
|
! Водночас монітор ситуації ВПО БО БФ «РОКАДА» Андрій КУЗЬ проінформував присутніх, що під час воєнного стану в Україні роботодавцям, які працевлаштовують ВПО, передбачена виплата.
Сума компенсації становить - 6500 грн за кожного
працевлаштованого. Ці кошти роботодавці зможуть спрямувати на оплату праці
таких працівників.
Велась мова на засіданні й стосовно грошової компенсації від держави на
покриття витрат та оплату комунальних послуг власникам житла, які прихистили у
себе вдома внутрішньо переміщених осіб.
Відтак в.о начальника відділу освіти Василь ТРАЧ прозвітував, що з початку російського вторгнення усі дошкільні заклади Рогатинщини припинили свою роботу. З 1 червня було відновлено роботу у ДЗО №2, де вже працюють 4 повні групи. Станом на 6 липня наявні вільні місця для влаштування дошкільнят у групі при Рогатинському ліцеї №1. Крім того, з 1 вересня планується відновити роботу дошкільних закладів у селах Конюшки, Пуків, Чесники, Жовчів, Бабухів. Василь Трач також повідомив, що й надалі буде здійснюватися підвіз дітей шкільними автобусами до закладів освіти. Зокрема, у минулому навчальному році 1069 здобувачів освіти діставалися у такий спосіб до своїх закладів.
Наступними кроками засідання стали також обговорення щодо:
- напрацювання механізму
підвищення ефективності та швидкості комунікації з ВПО. Зокрема, велась мова,
про створення вайбер-чатів або телеграм-каналів, які дозволять ВПО швидше
отримувати актуальну інформацію, комунікувати між собою щодо нововведень,
цікавих грантів.
- розгляду питання з відновлення дитячих майданчиків у
центральній частині міста та у парку відпочинку ім.Романа Шухевича;
- догляду і підтримки літніх одиноких та одинокопроживаючих людей,
які прибули до нашої громади. А саме, зосереджувалась увага на
одинокопроживаючих українцях, які
через стан здоров’я не можуть вільно пересуватися та потребують підтримки
соціальних служб.
Своєю чергою керівник
КУ «Центр соціальних служб» Людмила Било розповіла присутнім про
роботу комунальної установи, яку очолює. Вела мову про кількість осіб, які
перебувають на обслуговуванні центру,
перелік послуг, роботу соціальних робітників. Комунальна установа завжди готова допомогти людям, котрі потребують сторонньої допомоги, зауважила Л.Било і закликала ВПО звертатися з інформацією щодо таких українців, мешканців нашої громади.
Звернувся до членів ради й Андрій КУЗЬ, монітор ситуації ВПО БО БФ «РОКАДА», який інформував переміщених
українців щодо роботи їхнього фонду, реалізації грантових проєктів, подальшої співпраці. А також розповів, що для більш детального аналізу питань, які сьогодні турбують ВПО, та ефективності ухвалння рішень, найближчим часом фахівцями "РОКАДИ" буде проведено анкетування переміщених осіб. За його словами, розроблена анкета, сприятиме виявленню найактуальніших питань, що потребують швидкого вирішення.
« БО БФ «РОКАДА» є не тільки дорадчим органом, ми працюємо у різноманітних напрямках. До прикладу, розробили систему навчань, де будуть
залучені спікери, тренери, здійснюватиметься супровід у навчанні щодо залучення грантів та
реалізації різноманітних проєктів, - зазначив представник БФ "Рокада". - Плануються зустрічі між областями. Але є важливий момент - завжди
має бути ініціатива від внутрішньо переміщених осіб».
Всі зазначені під час ради проблеми, взяті на контроль. Про хід їхнього виконання наш сайт інформуватиме під час чергових засідань ради.