ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Проекту
«Детальний план території земельних ділянок за межами населеного пункту, на
яких розташовані об’єкти нерухомого майна, власниками якого є ТзОВ «Ґудвеллі
Україна»
1)
ЗАМОВНИК:
Рогатинська міська рада Івано-Франківського району
Івано-Франківської області.
Адреса: 77001, Івано-Франківська обл.,
Івано-Франківський р-н, м.
Рогатин, вул. Галицька, буд. 65.
2)
ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА
ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Відповідно до пункту 3 частини першої
статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування -
стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми,
державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи
зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом
державної влади, органом місцевого самоврядування.
Детальний
план території земельних ділянок за межами населеного пункту, на яких
розташовані об’єкти нерухомого майна, власниками якого є ТзОВ «Ґудвеллі
Україна», розроблений на підставі:
- Рішення
сесії Рогатинської міської ради №5015 від 28.06.2022 р.
- завдання
на розроблення детального плану території;
- топографо-геодезична
зйомка земельної ділянки;
- лист
департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та
архітектури «Про врахування державних інтересів при розроблені детального плану
території».
Детальний
план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію
та розвиток території. Детальний план у межах населеного пункту уточнює
положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну
організацію та розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою
уточнення планувальної структури та функціонального призначення території,
просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини
території населеного пункту або території за його межами.
Детальний
план території виконано відповідно до:
- Закону
України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI від 17.02.2011;
- ДБН
Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;
- ДержСанПІН,
2007р. «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів,
затверджені Міністерством охорони здоров’я України (наказ №362 від 02.07.2007
р.) із змінами»;
- ДБН
Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;
- ДБН В.2.3-5:2018
«Вулиці та дороги населених пунктів»;
- ДБН
В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди»;
- ДБН
В.2.5-75-2013 «Каналізація. Зовнішні мережі і споруди»;
-
ВНТП-АПК-02.05 «Свинарські підприємства»
- ДСТУ Н Б
В.1.2-16:2013 «Визначення класу наслідків та категорії складності об’єктів
будівництва»;
- ДБН
В.2.2-1-95 Будівлі і споруди для тваринництва;
- інші
нормативні документи.
3)
МІРА, ЯКОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО
ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ
ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У
ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ
РЕСУРСІВ);
При
проектуванні свинарських ферм (свинокомплексу), а також окремих будівель і споруд,
що входять до її складу, необхідно користуватись діючими нормами технологічного
проектування, в яких викладені спеціальні вимоги до проектно-технологічних
рішень.
Типи,
структуру і розміри підприємств, систему утримання свиней, номенклатуру і види
окремих будівель і споруд, приймають у залежності від напрямку і спеціалізації
господарства з урахуванням природно-кліматичних умов району будівництва.
Свинарське
підприємство має бути забезпечене кормами, водою, електроенергією, теплом та
зручними під’їзними шляхами для підвезення кормів, вивезення готової продукції
та гною.
Адміністративно-господарські
приміщення, ремонтні майстерні, гаражі розташовують згідно з чинними
ветеринарно-санітарними та санітарними нормами.
При
проектуванні свинарських підприємств слід передбачати поділ їх території на
функціональні зони та доцільно робити блокування (об’єднання) будівель та
споруд основного виробничого та обслуговуючого призначення з метою підвищення
компактності забудови, скорочення довжини всіх комунікацій та площі приміщень.
Утримування
тварин здійснюється за сучасною технологією, яка передбачає перебування тварин
у спеціалізованих приміщеннях із щілинними підлогами, без вигулу.
На
свинокомплексі застосовується трифазна технологія вирощування свиней, яка
дозволяє для різних статевовікових груп свиней використовувати станки різних
конструкцій. Годування свиней проводиться комбікормом власного виробництва. На
свинокомплексі використовується сухий тип годування.
По периметру
територія свинокомплексу огороджена суцільним сітковим парканом висотою понад
2,0 м, автомобільні дороги та під’їзди до свинарників мають тверде покриття.
В межах
проммайданчика свинокомплексу розміщуються: адміністративний будинок,
санпропускник, два елеватори, прохідні, складські приміщення, кормоцех,
овочесховище, пункт управління, котельня, свинарники, бункери для зберігання та
подачі кормів у свинарники, гноєсховища-лагуни закритого типу, підземні
гноєзбірники закритого типу, артезіанські свердловини (4 од.), трансформаторна
підстанція, заправка, рампа для відвантаження та приймання свиней, вага, ГРП,
тощо.
Даною
містобудівною документацією на території свинокомплексу передбачається
розміщення:
- коридор
№1;
- коридор №2;
-
Зерноочисна машина;
- Завальна
яма;
- Ємність
для палива;
- Очисні
споруди;
-
Котельні;
- Насосна;
- Навіс;
- Грануляторна
комбікорму;
- Пожежний
пост;
- Пожежна
водойма;
-
Благоустрій території, упорядкування роз’їздів та проїздів з забезпеченням
протипожежних вимог, тупикові проїзди не більше 150 м з розворот ним
майданчиком 12 на 12 метрів.
- Водопровід з розміщенням пожежних
гідрантів.
Адміністративно-господарські
та інші виробничі підсобно-допоміжні будівлі та споруди розташовують в окремій
зоні на відстані відповідно потужностей підприємств.
Загальна площа підлоги
даних приміщень складає 21661,3 м2. Дане підприємство планує
збільшувати свою потужність по вирощуванню свиней, існуюче - 14209 голів
свиней. При цьому на відгодівлю 9202 голів, а на дорощування 5007 голів.
Згідно ДБН В.2.2-1-95
Будівлі і споруди для тваринництва (додаток 1), загальна площа приміщень
свинарників-відгодівельників (місткістю більше 1000 голів) повинна становити
1,6-1,7 м2/голову, а для свинарників на дорощування – 0,8-0,9 м2/голову.
- 9202 х 1,6 м2=14
723,2 м2 – для відгодівлі свиней;
- 5007 х 0,8 м2=
4 005,6 м2 – для дорощування.
21661,3 м2 - 18728,8 м2 = 2932,5
м2 – перспективної площі для збільшення потужності по вирощуванню
свиней. Де приймаємо 2000 м2 —1111 свиней для відгодівлі, та 932,5 -
1165 для дорощування, разом 2 276+ 14 209 = 16485 свиней на перспективу.
Згідно інформації
наданої замовником, щодо кількості свиней в розрізі
відгодівля/дорощування,
місць в кожній стайні, та загальну кількість свиней по свинокомплексу в с. Підгороддя,
можемо зазначити наступне, що вимоги до благополуччя свиней відповідно до
європейських стандартів, згідно яких :
-на одну свиню
дорощування (до 30 кг) припадає 0,3 кв.м. площі,
-на одну свиню
відгодівлі (85-110 кг) припадає 0,65 кв.м. площі.
Згідно вихідних даних
наданих замовником:
Всього кількість
свиней відповідно до європейських стандартів:
-в стайнях відгодівлі
(85-110 кг) – 23 405 шт,
-в стайнях дорощування (до 30 кг) – 9 155 шт.
Водопостачання свинокомплексу здійснюється від існуючих
свердловин, якість води з яких відповідає ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні
вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною. Радіус І-го поясу
зони санітарної охорони свердловин витриманий і складає 30 м відповідно до ДБН
В. 2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування». Також планується влаштування декількох додаткових свердловин.
Для відведення нечистот (гною)зі
свинарників, проектом передбачено використання існуючих та будівництво нових резервуарів
біля свинарників.
Гній разом
з сечею тварин і стоками від миття станкового обладнання видаляють зі
свинарників механічним способом (скребкові транспортери, скреперні установки
тощо) в бетонні резервуари. Звідти по самопливній каналізації (зі свинарників№1-№14)та
по напірній каналізації (зі свинарників №1-№14) нечистоти потрапляють до
гноєсховища закритого типу «лагуна».
Очищення
гноєсховища проводиться двічі на рік (навесні та восени). Гній вивозиться на
поля для підживлення ґрунту.
Поверхневі
зливові води відводяться по існуючій системі свинокомплексу. Умовно чисті
зливові стічні води використовуються для поливу території. Забруднені зливові
стічні води із ділянок території з твердим покриттям попередньо очищаються на
локальних очисних спорудах від нафтопродуктів та завислих речовин.
Дане
підприємство забезпечене газопостачанням
високого тиску від Рогатинської ГРС.
Живлення електроенергією ділянки
здійснюватиметься від існуючої трансформаторних підстанцій.
Для опалення свинарників та адміністративного
корпусу в холодний період року використовуються котли, які працюють на
природному газі, та твердопаливний котел, який працює на дровах.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України
«Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є
обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності,
визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність
підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження
планованої діяльності.
До об'єктів планованої
діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, що
підлягають оцінці впливу відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу
на довкілля», на території для проєктування свинокомплексу в адміністративних
межах с. Підгороддя Рогатинської міської ради об’єднаної територіальної громади
Івано-Франківського району Івано-Франківської області, відноситься:
- потужності
для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі
бройлерів (85 тисяч місць і більше), свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30
кілограмів або 900 місць для свиноматок)
- розширення
та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої
діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої
діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне
переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів,
зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного
впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпунктів 19 та 22 пункту 3 статті 3
Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» даний вид діяльності відноситься
до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати
значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:
а) для довкілля у тому числі для здоров’я
населення:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні
наслідки реалізації проекту ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких
компонентів довкілля, що є також важливими для здоров’я людей:
-
ґрунти;
-
атмосферне повітря;
-
водні ресурси;
-
стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення
земельних ділянок);
-
кліматичні фактори.
Серед основних факторів впливу, пов'язаних із
виконанням детального плану території для проєктування свинокомплексу в
адміністративних межах с. Підгороддя Рогатинської міської ради об’єднаної
територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області,
наступні:
- викиди забруднюючих речовин від приміщень для
утримання свиней, процесів дезінфекції приміщень, вивантаження та зберігання
гною;
- утворення господарсько-побутових та виробничих стічних
вод;
- утворення побутових та виробничих відходів;
- утворення поверхневих стічних вод.
б) для територій з природоохоронним статусом;
Під час здійснення СЕО, будуть оцінені
ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ на території та об'єкти природно-заповідного
фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та
об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти
комплексної охорони.
За результатами СЕО будуть рекомендовані
екологічні обмеження реалізації діяльності.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я
населення;
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для
здоров’я населення, відсутні.
5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО
РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ
ЗАТВЕРДЖЕНО:
З метою
розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час
СЕО ДПТ, передбачається розглянути:
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис,
прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа
державного планування.
Альтернатива 2: подача кормів з кормоцеху за
допомогою спеціалізованого автотранспорту.
Оцінка ефективності альтернативних
варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО
ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ;
Основною метою прогнозу є оцінка можливої
реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив
людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з
очікуваним станом природного середовища.
Всі методи прогнозування об'єднують у дві
групи: логічні і формалізовані.
До логічних методів відносять методи
індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.
При відсутності достовірних відомостей про
об'єкт прогнозування і, якщо об'єкт не підлягає математичному аналізу, використовують
метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначені майбутнього на основі
думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.
Метод аналогій полягає в тому, що
закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на
інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.
Формалізовані методи поділяють на
статистичний, екстраполяції і моделювання.
- Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають
можливість зробити висновок про темпи розвитку процесу в майбутньому. Сутність
його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні прогнозних оцінок
об'єкта через опитування висококваліфікованих фахівців (експертів) у певній
сфері науки, техніки, виробництва.
- Метод екстраполяції полягає в перенесенні встановленого характеру розвитку
певної території чи процесу в майбутнє. Цей метод ефективний при
короткостроковому прогнозуванні стосовно об'єкта, який тривалий час розвивався
рівномірно без значних відхилень. Ґрунтується він на вивченні кількісних і
якісних параметрів досліджуваного об'єкта за попередні роки з подальшим
логічним продовженням, окресленням тенденцій його розвитку у прогнозованому
періоді;
-Метод моделювання полягає у побудові моделей, які розглядають з
урахуванням імовірної або бажаної зміни прогнозованого явища на певний період,
користуючись прямими або опосередкованими даними про масштаби та напрями змін.
При побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво
залежить прогноз; з'ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем; розробити
алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів.
Для здійснення стратегічної екологічної
оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:
-
збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля,
включаючи значення ключових екологічних показників;
-
проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту ДПТ з точки
зору екологічної ситуації;
-
проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
-
визначення можливих чинників змін антропогенного та природного
характеру;
-
проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан
здоров’я й добробут населення;
-
моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.
7) ЗАХОДИ, РОЗГЛЯД ЯКИХ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА
ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ;
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки
передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення
негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та
нормативно-правовими актами.
8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ
ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ;
Стратегічна екологічна оцінка буде
виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну
екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з
іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану
довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо
документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними
даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов
життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно
зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та
результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі
ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного
планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за
адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля,
у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я
населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що
стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких
зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому
числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних,
синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років
відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових,
позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для
запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа
державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих
альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна
оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та
технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення
моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у
тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних
наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру
інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку
аудиторію.
9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ
ПОДАННЯ.
Зауваження
і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту
«Детальний план території земельних ділянок за межами
населеного пункту, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, власниками
якого є ТзОВ «Ґудвеллі Україна» подаються до: Рогатинської об’єднаної
територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області за
адресою: 77001, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський р-н, м. Рогатин,
вул. Галицька, буд. 65, e-mail: [email protected].
Строк
подання зауважень і пропозицій становить робочих 15 днів, тобто до
23 грудня 2022 року включно.