Шановні споживачі, вводиться плата за абонентське обслуговування
Шановні споживачі !
Комунальним підприємством ДП
«Рогатин-Водоканал» з 01.05.2023 року вводиться плата за абонентське
обслуговування.
На виконання вимог Закону України від 03.12.2020 №
1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих
питань у сфері надання житлово-комунальних послуг», згідно з якими зі
структури тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення,
що надаються ДП «Рогатин-Водоканал» згідно з наказом № 25від 29.03.2023 року, який
вводиться в дію з 01.05.2023 року виключено усі витрати на збут,
що мають увійти до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних
споживачів з
01.05.2023р.
ДП «Рогатин-Водоканал» оприлюднив на сайті rmtg.gov.ua/ua публічний договір приєднання
з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого
водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування
внутрішньо будинкових систем) на основі типового договору, з врахуванням
нарахування плати за абонентське обслуговування відповідно до постанови
Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції постанови КМУ від 2
лютого 2022 р. № 85) «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого
водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про
надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого
водовідведення».
Договір
набирає чинності з 01.05.2023 року.
Інформація
щодо розміру плати за абонентське обслуговування на 1 особовий рахунок,12,11 грн/мiсяць
з 01.05.2023року (згідно з наказом по підприємству №26 від 29.03.2023) :
Плата за
абонентське обслуговування
|
Для
абонентів (населення,бюджету,підприємств
та
організацій), без врахування витрат на
обслуговування
та заміну комерційних приладів обліку
води 24,22грн.
|
Централізоване
водопостачання
|
12,11
|
Централізоване
водовідведення
|
12,11
|
Разом водопостачання та
водовідведення
|
24,22
|
Абонентська плата нараховується щомісячно, у
фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від
кількості мешканців обонента та спожитої води.
З метою зменшення витрат споживачів на сплату комісії
за послуги фінансових установ при оплаті рахунків кошти за абонентське
обслуговування і послуги централізованого водопостачання та водовідведення
приймаються на один банківський рахунок. В разі не повної оплати, першочергово
розноситься оплата за абонентське обслуговування, а потім платіж розподіляється
на послуги з централізованого водопостачання та централізованого
водовідведення.
Для зручності споживачів, плата за абонентське обслуговування буде виведена
в єдиній квитанції окремим рядком.
З повагою
адміністрація ДП «Рогатин-Водоканал».
Роз’яснення
щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з
централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
ЯКИМИ
ЗАКОНАМИ ПЕРЕДБАЧЕНА ПЛАТА ЗА
АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
- Закон України «Про
житлово-комунальні послуги».
- Постанова КМУ № 690 (зі
змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого
водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про
надання послуг.
- Постанова КМУ № 808 «Про
встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у
розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам
за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за
індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем
про надання комунальних послуг »
- Постанова КМУ № 869 «Про
забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - це платіж, який споживач сплачує
виконавцю комунальної послуги за ІНДИВІДУАЛЬНИМ ДОГОВОРОМ про надання
комунальних послуг для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з
укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу
обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті
комунальні послуги, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з
обслуговування абонентів ( крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо
будинкових систем водопостачання та водовідведення).
ЩО
ВХОДИТЬ ДО ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ НА 2023
РІК ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП ДП «Рогатин-Водоканал»?
- - абонентський супровід (здійснення обліку обсягу спожитих послуг, нарахування плати
за спожиті послуги, переоформлення особових рахунків, реєстрація приладів
обліку у споживачів, обробка отриманої інформації про показники
лічильників, програмне забезпечення для ведення обліку нарахувань);
- - друк та
доставку квитанцій;
- - оплату
послуг банків та інших установ з приймання та перерахування коштів
споживачів (при укладанні договору з банком);
- - звірку
даних, виготовлення довідок на продаж, відчуження майна;
- - інформування
органів соціального забезпечення.
Ці витрати не включаються при
розрахунку чинних тарифів на централізоване водопостачання та централізоване
водовідведення відповідно до пункту 24 Порядку формування тарифів на
централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого
КМУ № 869.
При цьому звертаємо увагу,
що витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (зокрема - демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що
забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної
послуги у приватних будинках (приміщеннях) та у квартирах
(приміщеннях ) багатоквартирного будинку (квартирні лічильники
води) не включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування.
Відповідно до вимог с.17 Закону
№1314-VII , періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують
індивідуальний облік споживання води у
квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюється за рахунок власників таких
вузлів обліку (споживачів комунальних послуг ).
ЯКИЙ
МЕХАНІЗМ НАРАХУВАННЯ І СПЛАТИ АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП ДП
«РОГАТИН-ВОДОКАНАЛ» І ЧИ Є ОБМЕЖЕННЯ?
Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі
незалежно від того користувалися послугою чи ні. А також нараховується на один
особовий рахунок незалежно, від кількості мешканців та об’єму споживання, і
сплачується щомісячно – про це буде інформувати додатковий пункт в
розрахунковій квитанції. Плата за водопостачання, водовідведення та абонплата
заходитиме на один особовий рахунок, і тоді водоканал вже самостійно
розділятиме ці послуги згідно з умовами індивідуального договору. Тобто сума
абонплати буде вказана окремим рядком в квитанції, а сплачуватися разом з
послугою за водопостачання і водовідведення.
З 01.05.2023 року розмір абонентської плати за місяць для абонентів, які
користуються послугами ДП
«Рогатин-Водоканал» на умовах індивідуальних договорів складає 24,22грн.
на одного абонента в місяць, у тому
числі:
- - плата за абонентське
обслуговування по централізованому водопостачанню - 12,11 грн.;
- - плата за абонентське
обслуговування по централізованому водовідведенню - 12,11 грн.;
Наслідки
несплати Плати за абонентське обслуговування:
-
обмеження/припинення надання послуг централізованого водопостачання та
водовідведення;
- відмова у
призначені субсидії;
- зміна
порядку нарахування пільг з оплати комунальних послуг;
-
нарахування пені;
- стягнення
заборгованості у судовому порядку.
КИМ
ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ТА РЕГУЛЮЄТЬСЯ РОЗМІР ПЛАТИ
ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
Плата за
абонентське обслуговування не є комунальною
послугою, тому, Постановою КМУ № 808 від 21.08.2019р.«Про
встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у
розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за
індивідуальними договорами», держава регулює її граничний рівень , який
становить:
з 01 грудня 2022 року по 30 червня 2023 року
(2589*2,58*2*0,15*0,019=38,07грн. з ПДВ)
- централізоване водопостачання – 38,07грн. з ПДВ
- централізоване водовідведення – 38,07грн. з ПДВ
Відповідно
до законодавства України розмір плати за абонентське обслуговування
затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається
виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1
абонента/міс.
Плата за
абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому не затверджується
органом місцевого самоврядування.
До
повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів
на комунальні послуги відповідно до п.3 ст.4 ЗУ «Про ЖКП».
Комунальні послуги (відповідно до
п.2 ч.1 ст.5 ЗУ «Про ЖКП») - це послуги з постачання та розподілу природного
газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії,
постачання гарячої води, послуги централізованого водопостачання та/або
водовідведення, поводження з побутовими відходами.
ЧОМУ ТАРИФ
НА ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ НЕ ЗНИЗИВСЯ ПРИ ВИОКРЕМЛЕННІ ВИТРАТ
НА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
Відповідно
до Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів
на житлово-комунальні послуги» виконавці комунальних послуг зобов*язані щороку
здійснювати повний перерахунок діючих тарифів на наступний рік. Однак, в
громаді діють тарифи, затверджені рішенням №104 ще у 2021році.
При цьому за
цей час, ріст складових ( ріст вартості електроенергії – 59,8% з 3,51 грн.
за 1 кВт/год. до 5,87грн. за 1кВт/год, зростання цін на матеріали на
ремонт, комплектуючі вироби, послуги сторонніх організацій в середньому на
32,1%, зростанням цін майже в 2 рази на паливно-мастильні матеріали, зростання
законодавчо встановленого прожиткового мінімуму для працездатних осіб
збільшується з 2021року до 2023року, 414 грн. (в діючому тарифі) ріст
складає 18,2%, автоматично при збільшенні фонду заробітної плати збільшуються
витрати на відрахування на соціальні заходи), які не залежать від діяльності
підприємства. Тому, витрати на збут з
тарифу виведено, але тариф не змінився за рахунок росту перелічених витрат.
Чи є плата
за абонентське обслуговування новими витратами для споживачів? Ні. Звертаємо
увагу, що ці витрати (витрати на збут) завжди були закладені в тарифі, однак
після змін у законодавстві витрати на абонентське обслуговування (витрати на
збут) виведені в окремий платіж.
ВАЖЛИВО! Нижче додаємо: