Сучасний простір - для найменших
Наша громада тепер має свій інтеграційний простір розвитку для наймолодших. Він з’явився на базі Рогатинського центру дитячої та юнацької творчості і покликаний стати місцем, де діти віком від 3 років під супроводом фахівців розкриватимуть власний потенціал, будуть вчитися та рости у турботливому середовищі, яке мотивує.
Напередодні нового року у нашій громаді відбулася ще одна знакова подія. У Рогатинському ЦДЮТ презентували «Школу раннього розвитку». Корисний проєкт став можливим завдяки співпраці закладу у партнерстві з благодійною організацією «Благодійний фонд Рокада». А реалізовано ініціативу за підтримки UNHCR Ukraine - Агентства ООН у справах біженців в Україні.
Під час відкриття директор Рогатинського ЦДЮТ Оксана Белегай зазначила, що ідея втілення такого проєкту виникла ще у 2022 році. У громаді, зокрема й у ЦДЮТ, не було спеціально обладнаних кімнат, де б діти дошкільного та раннього шкільного віку мали змогу скерувати невичерпну енергію у креативне річище, удосконалити свої таланти тощо. Тож коли випала нагода, фахівці Центру спільно із БО «БФ Рокада» вирішили підтримати численні звернення батьків, серед яких - внутрішньо переміщені родини, та спробувати дати життя ще одній корисній ідеї.
Зрештою, й місце для впровадження ініціативи було обрано невипадково. Адже центр дитячої та юнацької творчості славиться багаторічним досвідом у проведенні різноманітних заходів та програм для дітей різного віку, зокрема й дошкільнят. До того ж має доступне розташування, сюди зручно діставатися з місць колективного проживання.
«Гурток «Школа раннього розвитку», який презентуємо нині, надасть можливість дітям віком 3-10 років розвиватися та розкривати свій потенціал через ігри та творчість, - зауважує Юлія Харун, соціальний працівник у роботі з громадами в рамках роботи кластера Координація та управління місцями компактного проживання (СССМ). - Перш за все, це стосується дітей із внутрішньо переміщених сімей, які мешкають у МКП. У зв'язку зі непростими умовами життя вони часто мають обмежені можливості для розвитку та самореалізації. Тому надіємось, що «Школа раннього розвитку» стане кроком у розв'язання цього питання. Тут малеча не лише здобуде цікаві знання, але позитивні емоції. А отже – поступово адаптуватиметься у новій громаді, знаходитиме друзів».
Варто зазначити, що реалізація проєкту «Школа раннього розвитку» передбачала створення кімнати, обладнаної необхідним ігровим та розвивальним інвентарем. Це і цікаві меблі, серед яких: яскрава стінка, пуфи-пазли, регульовані столики, м’які підлогові модулі та ігровий тунель, фліпчарт. Також відведено місце у просторі й для інтерактивного комплекту. Адже, як зазначають працівники Центру, у стінах гуртка малеча розвиватиме різні навички - емоційні, мовленнєві, мисленнєві та рухові. Відповідно весь інтер’єр продуманий до деталей, щоб одночасно став комфортним місцем для вільної гри дітей дошкільного і ранньошкільного віку, а також - їхньої роботи з фахівцями.
У п’ятницю, 31 грудня, хлопчики й дівчатка вже мали змогу спробувати як все працює у дії. Цього дня відбулася презентація нового простору, учасниками якої стали представники БО «БФ Рокада» та місцевого самоврядування, колектив Рогатинського ЦДЮТ, а головно - батьки і діти.
Від імені міського голови Сергія Насалика його перший заступник Микола Шинкар подякував партнерам за плідну співпрацю.
«У сучасному світі з його постійним розвитком молоде покоління повинно рости креативним, кмітливим і вміти мислити нестандартно, – підсумував Микола Шинкар. – Нашою давньою мрією було створити на теренах громади центр раннього розвитку, де б діти з дуже маленького віку мали змогу проявляти свої таланти. Відрадно, що ця ідея поступово втілюється у життя. У складний період часу нашої країни, ми маємо можливість презентувати гурток для розвитку та дозвілля найменших українців. Дякуємо БО «БФ Рокада» та безпосередньо Агентству ООН у справах біженців в Україні за розуміння та підтримку у такій потрібній справі».
Зауважимо, що локація є безплатною. Простір буде доступний для дітей ВПО та дітей з приймаючої громади.