Платформа “Пульс” - зворотній зв’язок від бізнесу
Пульс
- онлайн платформа для збору відгуку від бізнесу про взаємодію з державою. Мета
платформи - створити єдиний цифровий інструмент для прозорих відносин між
державою та бізнесом для підвищення якості державних послуг. Тепер кожен
підприємець може поставити оцінку послугам, які надає держава. На етапі бета-тестування можна
оцінити 22 держоргани, поступово їхня кількість збільшуватиметься.
“Завдяки цьому інструменту можна буде побачити об’єктивну вимірювальну картину якості держпослуг і
ефективніше та швидше реагувати на проблеми підприємців. Наприклад, звернулися
у податкову, ЦНАП чи інші органи і не задоволені якістю послуг, тоді можна
залишити відгук на Пульсі. Заявку візьмуть у роботу, щоб виправити проблему, а
підприємець отримає відповідь щодо свого запиту в онлайн-кабінеті. Так само
можна залишити і позитивний відгук, щоб масштабувати позитивні практики. Відгук
від бізнесу ми відцифровуємо та на його основі буде сформовано так
званий Entrepreneur Satisfaction Score (Індекс задоволеності підприємців).
У планах інтегрувати “Пульс” до більшості державних послуг, щоб була
можливість надати миттєву оцінку більшості державних сервісів”, –
зазначила Перша віцепрем'єр-міністерка України – Міністерка економіки України
Юлія Свириденко.
Система складатиметься з
трьох компонентів — дашборду, інформаційного вікна та особистого кабінету.
1. Дашборд - інформаційна панель для прийняття
управлінських рішень з ключовими показниками, яка дозволить швидко оцінити стан
задоволеності державними послугами у зручному для аналізу та сприйняття
форматі. Дашборди з оцінками від бізнесу та динамікою звернень публічні.
2. В інформаційному вікні для надання відгуку
підприємці можуть лишити відгук про взаємодію з державними органами та
повідомити про проблему, якщо вона виникла. Для цього потрібно авторизуватися будь-яким зручним
способом — електронним підписом, через банк ID або Дія.Підпис.
Після цього підприємцю
запропонують заповнити дві форми для оцінювання державних послуг на вибір —
коротку та довгу.
Коротка — для оцінки
базових критеріїв (умови відкриття / закриття бізнесу, відсутність незаконних
перевірок, а також ще вісім показників) і оцінювання державного органу, з яким
мали справу. Ці дані будуть використані для подальшого узагальнення проблематики
та пріоритизації вирішення найвагоміших питань.
Довга — передбачає
можливість більш конкретно поділитися досвідом і вказати, який орган влади та
особа(и) перешкоджали підприємницькій діяльності. Ця форма опрацьовується
інакше. Вона може бути спрямована або до Урядового контактного центру, де
обробляється як звернення громадянина, або у складних випадках — до Ради
бізнес-омбудсмена, якщо питання належать до її компетенцій.
3. Особистий кабінет. Після заповнення форми підприємець зможе
відслідковувати статус її розгляду онлайн в особистому кабінеті – від моменту
формування заявки до відповіді представника держави. Коли отримає відповідь,
буде можливість оцінити весь процес опрацювання звернення від 1 до 10.
“Пульс” є частиною
політики “Зроблено в Україні”, яку взимку ініціював Президент Володимир
Зеленський. Платформа розроблена Мінекономіки за консультації з фахівцями Ради
бізнес-омбудсмена та реалізована за сприяння Мінцифри завдяки проєкту
«Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev. До реалізації
долучена Команда підтримки реформ Мінекономіки та Урядовий контактний центр.
Вектор розвитку допомагає задавати Рада бізнесу з питань підтримки
підприємництва в умовах воєнного стану.