Програма медичних гарантій: на що має право пацієнт
Кожен українець має змогу потрапити до лікаря, незалежно від місця перебування та наявності декларації.
Перелік безкоштовних послуг, на які має право кожен пацієнт:
-екстрена медична допомога;- первинна медична допомога;
- спеціалізована медична допомога;
- паліативна медична допомога;
- реабілітація у сфері охорони здоров’я;
- медична допомога дітям до 16 років;
- медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
- вакцинація згідно з календарем профілактичних щеплень;
- програма “Доступні ліки”.
Якщо ви є внутрішньо переміщеною особою, вам НЕ потрібно переукладати декларацію, достатньо звернутися по допомогу напряму в найближчий медичний заклад.
Дистанційно ваш сімейний лікар або педіатр може:
- проконсультувати;
- виписати електронний рецепт, створити електронне направлення до лікаря спеціалізованої допомоги;
- направити на безкоштовні базові тести та аналізи.
Перелік безкоштовних базових тестів та аналізів, які можна отримати через сімейного лікаря:
- загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
- загальний аналіз сечі;
- рівень глюкози у крові;
- загальний аналіз холестерину;
- тест на вагітність;
- тест на ВІЛ;
- тест на вірусні гепатити;
- тест на тропонін;
- тест на COVID-19.
Важливо: якщо ви чи ваша дитина за термінами потребуєте вакцинації або пропустили планову вакцинацію за календарем щеплень, її можна надолужити. Для цього достатньо звернутися до свого сімейного лікаря/педіатра або до найближчого закладу охорони здоров’я.
Знайти найближчий заклад первинної допомоги можна зателефонувавши за номером 16-77 у робочі дні з 9:00 до 18:00 (понеділок-четвер) та з 9:00 до 16:45 (у п’ятницю).
Знайти потрібного лікаря та отримати швидку безкоштовну консультацію можна через медичний чат-бот “Турбота” в Telegram: https://t.me/Doc2rbot (кюар-код)
Отримати онлайн консультацію лікаря можна також у додатку Doctor Online: https://doctoronline.care/ (кюар-код)
Якщо ваші права було порушено, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в Національну службу здоров’я України (НСЗУ):
- написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
- написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
- звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
- зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України — 15-45.
Закликаємо вас повідомляти про правопорушення, адже саме ваша небайдужість дозволить покращити медичну систему в Україні.
Довідка
Програма медичних гарантій — державна програма, що має на меті забезпечувати потреби пацієнта щодо отримання якісної медичної допомоги за основними напрямками, незалежно від його фінансової спроможності та стану здоров’я.
Програма державних гарантій медичного обслуговування населення поширюється на всі заклади охорони здоров’я незалежно від того, хто власник закладу; на підприємців, які ведуть медичну практику та уклали договір з НСЗУ, а також на тих суб’єктів господарювання, хто веде роздрібну торгівлю лікарськими засобами згідно з укладеним договором про реімбурсацію з НСЗУ.
Реімбурсація – спеціальний механізм, який дозволяє повністю або частково відшкодувати вартість лікарських засобів, які відпустили пацієнту за рецептом за програмою «Доступні ліки». Оплачують засоби з Державного бюджету України.