Реклама з використанням електронних комунікацій
Головне управління Держпродспоживслужби в
Івано-Франківській області звертає увагу, що однією з семи рекомендацій, які
Україна отримала разом із статусом кандидата на вступ до Євросоюзу, була вимога
імплементації законодавства про рекламу
до норм європейського законодавства. Нововведення, які набули чинності в жовтні
минулого року спрямовані на досягнення прозорості, відповідальності та захисту
прав споживачів.
Закон України «Про рекламу» зі змінами,
дає більш розширене визначення поняття реклами, встановлює критерії для
таргетованої реклами, заборону розміщення продакт-плейсменту у деяких
програмах, обмеження на рекламу товарів, заборонених законом, розширення
поняття соціальної реклами та інші важливі механізми.
Також, законодавство доповнено нормою, яка
регулює рекламу з використанням електронних комунікацій.
Так, на рекламу з використанням електронних комунікацій (включаючи
електронну пошту, сервіси обміну повідомленнями, пошукові сервіси, веб-сайти та
веб-сторінки юридичних і фізичних осіб у мережі Інтернет, чат-боти, автоматичні
повідомлення, комунікацію з використанням телефонних номерів, сервісів, що
використовують технології доповненої та віртуальної реальності, та будь-яких
інших інформаційних (цифрових) технологій), яка розповсюджується та
споживається на території України, поширюються вимоги Закону України «Про
рекламу», законодавства України про захист від недобросовісної конкуренції та
інших законів України.
Розповсюдження реклами у
формі спаму, у тому числі здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких
технологій комунікацій без попередньої письмової
згоди споживача, у тому числі в електронній формі, забороняється.
Розповсюдження реклами з використанням номерів телефонів
чи інших мережевих ідентифікаторів споживача може здійснюватися лише за
наявності попередньої письмової згоди такого споживача, у тому числі в
електронній формі, та якщо споживач отримує можливість безоплатно у будь-який
час у простій і зрозумілій формі відмовитися від використання своїх даних, у
тому числі від отримання реклами з використанням номерів телефонів чи інших
мережевих ідентифікаторів споживача.
Реклама послуг, що надаються з використанням електронних
комунікацій, при розповсюдженні її в рекламних засобах має містити інформацію
про платне чи безоплатне використання споживачем електронних комунікацій (у
тому числі зазначеного в рекламі номера) при отриманні рекламованої послуги.
Забороняється використовувати для розповсюдження реклами
номери телефонів системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним
номером 112, Національної поліції України, швидкої медичної допомоги, пожежної
охорони та інших аварійних служб.
Контроль за дотриманням цих вимог на території області здійснює Головне
управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області. У разі виявлення
реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», можна отримати
консультацію по телефону (0342)558398 або надіслати звернення на електронну
адресу [email protected].