Освіта – має боротися за кожну дитину: тези з серпневої конференції
Ще від стародавніх часів освіта вважалася привілеєм. До прикладу, у Стародавньому Єгипті грамотність була перевагою еліти, адже тільки людям певного походження дозволялося навчатись. З часом відсоток грамотного населення зростав, освіта ставала глибшою, доступнішою. А навчання перетворилось для людей на «квиток до кращого майбутнього».
І хоча якісна освіта є незмінним атрибутом розвитку цивілізації, доступ до неї все ж припинявся навіть у найрозвиненіших країнах. Причиною цього були війни. Пригадаймо Другу світову: бомбардування шкіл, евакуація дітей з місць активних бойових дій, залучення молодих педагогів до боротьби… Як наслідок, діти всього світу постраждали від браку навчання, а велика кількість молоді так і не досягнула бажаного рівня грамотності.
Зрозуміло, що в той час були інші реалії і можливості, але й нині, у час сучасних технологій, війна залишається певною перепоною для здобуття якісної освіти. Тож ми, українці, не маємо упустити цей фронт боротьби. І поки наші Збройні сили стоять за кожен спокійний день українців, освіта – має боротися за кожну дитину і її право здобувати сучасну освіту у реаліях війни.
Ця тема стала ключовою під час Серпневої конференції педагогічних працівників, що відбулася сьогодні у Рогатинській міської територіальній громаді.
Захід відкрили хвилиною мовчання за полеглими Героями-захисниками України, серед яких також і наші земляки. Відтак було покладено квіти до стели Героям Небесної Сотні та скульптури Матері Божої.
Від імені міського голови Сергія Насалика учасників конференції привітав перший заступник міського голови Микола Шинкар, який зазначив на вважливості організації належного освітнього процесу у складний для держави час. А також подякував педагогам за проведену роботу:
« Діти – наше майбутнє. В умовах війни ми особливо починаємо усвідомлювати глибоке значення цих слів. Для дітей наші захисники виборюють Перемогу та захищають рідну землю. Але ми повинні розуміти, що боротьба за Україну – це також боротьба за наших дітей. Тож продовження освітнього процесу стає важливою місією для більшості освітян. Це ваш - фронт. Адже все починається зі школи. Нам потрібно виховувати генії і генерацію нових свідомих українців, які розумітимуть потребу захищати свою землю і народ», - резюмував М.Шинкар.
Від 24 лютого перед українською освітою було чимало важких викликів. Утім, як зазначила під час вступного слова начальник відділу освіти Галина Романко, Рогатинська громада достойно їх прийняла. Від початку повномасштабного вторгнення заклади освіти Рогатинщини стали місцями притулку внутрішньо переміщених осіб. Вся освітня родина старалася всебічно підтримувати постраждалих, які масово прибували у наш край з місць активних бойових дій. Велась активна робота з дітьми Рогатинської громади, котрі перебувають за межами України, а також зі школярами з внутрішньо переміщених родин щодо залучення їх до освітнього процесу. Крім того, закладами освіти громади проведено понад сотню заходів для молоді, головна мета яких – допомогти дітям подолати наслідки війни. І приємним є той факт, що попри важкі моменти понад 130 випускників громади виконали своє освітнє завдання та справилися з новим для них мультипредметним тестом. А 14 випускників громади навіть зуміли здобути найвищих 200 балів з одного або кількох навчальних предметів.
Робота конференції відбувалася у цікавому форматі - за принципом діалогових платформ. Її модераторами стали начальник відділу освіти Галина Романко та директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Багрій. Під час платформ, зокрема, велась мова про найобговорюваніші нині теми - організацію освітнього процесу в умовах воєнного стану, доступність і безпечність освітнього середовища. А особливий акцент заходу було зроблено на основі-основ сучасної української освіти - формуванні патріота – громадянина України.
Під час конференції присутні також прослухали виступ експертів - Світлани Цуцман, головного спеціаліста відділу інституційного аудиту Державної служби якості освіти в Івано-Франківській області, та Ігоря Гандзина, головного фахівця відділу ВЦЗ Івано-Франківського районного управління ГУ ДСНС в Івано-Франківській області.